Folk/Baroque Christmas – ‘Ortensia Baroque Ensemble’

23 Δεκεμβρίου 2015

ΤΡΙΑΝΟΝ, Κοδριγκτώνος 21, Αθήνα

20.30

Τα γυναικεία μουσικά σύνολα Ortensia Baroque Ensemble και Purpura (Folk – παραδοσιακό κουιντέτο), συμπράττουν και συνομιλούν για την ελπίδα των Χριστουγέννων, τη χαρά και τον έρωτα. Φέρνουν κοντά τον Vivaldi και τον Scarlatti με παραδοσιακές μουσικές της Ελλάδας και του κόσμου και ερμηνεύουν Χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα από διάφορα μέρη της Ευρώπης. Μια εορταστική συναυλία, μέσα στη καρδιά του χειμώνα, μια ανάσα πριν τα Χριστούγεννα.

ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ME MHNYMA ΣΤΟ musicisnetwork@gmail.com

“Ortensia” Baroque Ensemble

Το νεοσύστατο σύνολο Μπαρόκ μουσικής «Ortensia», δημιουργήθηκε προκειμένου να μας ταξιδέψει, μέσα από τους ιδιαίτερους ηχοχρωματικούς συνδυασμούς του, σε δρόμους πιο ελπιδοφόρους, που διασταυρώνουν την παλαιά μουσική με τους τόσο δυσμενείς καιρούς που διανύουμε, τονίζοντας έτσι το διαχρονικό της στοιχείο.
Η γλαφυρότητα του τσέμπαλου, η γλυκύτητα του φλάουτο ντόλτσε, το μπρίο του μπαρόκ βιολιού, η δυναμικότητα του μπαρόκ τσέλου και φυσικά η ανεπανάληπτη αμεσότητα της φωνής, αγγίζουν τα μύχια της ψυχής και σε συνδυασμό με την ζωντάνια, το χιούμορ, την εκρηκτικότητα αλλά και την ανυπέρβλητη ευαισθησία της μουσικής μπαρόκ, ταξιδεύουν τον ακροατή σε κόσμους μακρινούς, διάφανους & μαγευτικούς.

Τίνα Ανδρικοπούλου, τραγούδι
Αναστασία Μηλιώρη, μπαρόκ βιολί
Μαρία Κολέτου, φλάουτο με ράμφος
Fabiola Ojeda, μπαρόκ τσέλο
Κατερίνα Κτώνα, τσέμπαλο

—————————————–
Βιογραφικά

koletouΜαρία Κολέτου
Η Μαρία Κολέτου γεννήθηκε στις Σέρρες. Σε ηλικία 6 ετών άρχισε τις σπουδές φλάουτου με ράμφος στην τάξη του Κωστή Παπάζογλου στο Δημοτικό Ωδείο Κατερίνης.
Το 1996 εισήχθη στο Σολιστικό καθώς και στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Μουσικής και Υποκριτικής Τέχνης του Graz (Universität für Musik und Darstellende Kunst Graz) της Αυστρίας στην τάξη φλάουτου με ράμφος του Prof. Robert Unger. Τον Ιούνιο του 2001 απέκτησε και από τα δύο τμήματα τους ακαδημαϊκούς τίτλους “Bachelor of Art” με την Prof. Ivonne Luisi-Weichsel και με άριστα παμψηφεί. Συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στο Σολιστικό Τμήμα και το 2006 έλαβε τον ακαδημαϊκό τίτλο ‘Master of Art’ (Magistra Artium) και πάλι με άριστα παμψηφεί.
Παράλληλα φοίτησε στο Σολιστικό και στο Παιδαγωγικό τμήμα του ίδιου Πανεπιστημίου στη τάξη Φαγκότου της Prof. Kristina Faludy. Τον Ιούνιο του 2004 απέκτησε και από τα δύο τμήματα τους ακαδημαϊκούς τίτλους “Bachelor of Art” με άριστα παμψηφεί. Τον Ιούνιο του 2007 απέκτησε και έναν δεύτερο ακαδημαϊκό τίτλο “Master of Art” (Magistra Artium) στο φαγκόττο.
Έλαβε μέρος ως φαγκοτίστα σε σεμινάρια ορχήστρας στο “Collegium Musicum Internationale Sommer Akademie” του Pommersfelden, και σε σεμινάρια φαγκότου με τους Hartmann και Callois στη Γερμανία και τον Tomej στην Αυστρία. Παρακολούθησε επίσης σεμινάρια φλάουτου με ράμφος με τους Luisi, HanTol., Bletzinger και Braun στην Αυστρία.
Το καλοκαίρι του 2012 έλαβε μέρος στα σεμινάρια των Peter Thalheimer, Lorenzo Cavasanti και Agnes Blanche Marc στο Bolzano και στο Brunneck της Ιταλίας. Παράλληλα στο τελευταίο σεμινάριο παρακολούθησε μαθήματα μπαρόκ φαγκότου με την Donna Agrell. Το Σεπτέμβριο του 2013 παρακολούθησε κύκλο σεμιναρίων φαγκότουμε τον Prof. Alberti στο Bolzano της Ιταλίας.
Δίδαξε φαγκότο και φλάουτο με ράμφος στο Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο της Παλλήνης, στην Ελληνογερμανική Αγωγή και συνεργάστηκε με το τμήμα Παλαιάς Μουσικής του Ωδείου ‘Νικόλαος Μάντζαρος. Έχει συμπράξει με το “Ergon Ensemble”. Είναι μέλος των συνόλων παλαιάς μουσικής “Κέλσος”, “Con Anima” και “Ortensia”, του κουιντέτου ξυλίνων πνευστών «Q_innegal» καθώς και του μουσικοπαιδαγωγικού συνόλου «Lollipop…muss…».
Έχει συνεργαστεί επίσης με την Εθνική Λυρική Σκηνή, την Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ και την Καμεράτα Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής. Από το 2006 μέχρι το 2011 διετέλεσε μέλος της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων.
Σήμερα διδάσκει στο Σύγχρονο Κορινθιακό Ωδείο και στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Είναι κάτοχος της επάρκειας της Γερμανικής Γλώσσας και φοιτήτρια της Γερμανικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Ανασταmilioriσία Μηλιώρη
Η Αναστασία Μηλιώρη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα.
Πήρε το δίπλωμα του βιολιού στην τάξη του Δημήτρη Σέμση και το πτυχίο Αντίστιξης στην τάξη του Νίκου Παναγιωτάκη.
Συνέχισε και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη Musikhochschule του Τρόσσινγκεν στην Γερμανία, στην τάξη του Αnton Steck, όπου ειδικεύτηκε στην Παλαιά Μουσική με κύριο αντικείμενο Μπαρόκ Βιολί.
Από το 2005 κι εξής σπούδασε παράλληλα κλασικό τραγούδι, αρχικά με τον Σταμάτη Μπερή, εν συνεχεία με την Frederique Friess στην Musikhochschule της Στουτγκάρδης, και κατόπιν με τον Jan Van Elsacker, στη Musikhochscule του Τρόσσινγκεν. Είναι απόφοιτος του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών.
Υπήρξε για δύο χρόνια μέλος της Παγκόσμιας Ορχήστρας Νέων της Unesco: “Jeunesse Musicale”, με την οποία, έχει πραγματοποιήσει περιοδείες στην Ισπανία, στην Ολλανδία, στη Γερμανία και την Κύπρο, υπό τη διεύθυνση του Josep Vicent. Συνέπραξε στη μουσική επένδυση παραστάσεων του Εθνικού Θεάτρου, αλλά και στην ηχογράφηση της μπαρόκ όπερας «Ιούλιος Καίσαρας» του Χαίντελ για την γερμανική δισκογραφική εταιρία MDG, υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου.
Έχει συμπράξει και συμπράττει με ορχήστρες δωματίου και μπαρόκ ορχήστρες στην Ελλάδα και τη Γερμανία, όπως : ensemble B-A-C-H Stuttgart, Collegium Musicum Stuttgart, Cappella Principale,European Union Baroque Orchestra – υπό τη διεύθυνση του Lars Ulrik Mortensen, Bern Consort – υπό τη διεύθυνση του Jφrg Ritter, ορχήστρα Πατρών – υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών) και τα σύνολα Latinitas Nostra και Ex Silentio.
Ως σολίστ έχει εμφανιστεί μεταξύ άλλων στο διεθνές Φεστιβάλ της Αίγινας, στο Μουσείο Μπενάκη, στο ανοιξιάτικο Φεστιβάλ Εκκλησιαστικού Οργάνου στον Άγιο Παύλο, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στη Γερμανική Εκκλησία Αθηνών, στην αίθουσα Παρνασσός, στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση.
Διδάσκει βιολί, μουσική δωματίου και μπαρόκ βιολί σε ωδεία και σχολεία στην Αθήνα καθώς και σε θερινά σεμινάρια.

andrikopoulouΤίνα Ανδρικοπούλου
Η Τίνα Ανδρικοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα.
Ξεκίνησε τις σπουδές της στη Μονωδία στο Κλασσικό Ωδείο με καθηγήτρια την Φαίδρα Κωνσταντινίδου και το 2003 αποφοίτησε από το Ωδείο Κλασσικής και Σύγχρονης Μουσικής παίρνοντας το δίπλωμα της με Άριστα παμψηφεί. Συνέχισε τις σπουδές της δίπλα στην Mechthild Stamatakis για την τελειοποίηση της τεχνικής της και την μελέτη εκτενούς ρεπερτορίου.
Έχει παρακολουθήσει μαθήματα τραγουδιού με τον Μarkus Goritzki στο Freiburg και masterclass τραγουδιού με τις Φέμπη Νικολαίδου και Rositsa Troeva, όπερας με τον Ryland Davies, ερμηνείας J. S. Bach του Helmut Rilling και masterclass ερμηνείας Baroque μουσικής με την Christina Pluhar, την Chantal Santon-Jeffery, τον Νίκο Σπανό και τον Michael Chance.
Έχει μελετήσει Baroque ερμηνεία και basso continuo αρχικά με τον λαουτίστα Νίκο Παναγιωτίδη κι έπειτα στο στούντιο ιστορικής ερμηνείας του ωδείου Ν. Μάντζαρος με τον φλαουτίστα Δημήτρη Κούντουρα, εστιάζοντας στην μουσική του μεσαίωνα και της αναγέννησης.
Ξεκίνησε τις σπουδές της στο πιάνο με τον πιανίστα και τσεμπαλίστα Δημήτρη Γιάννη και συνέχισε με τον Γιώργο Πατεράκη. Το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει έργα από τον μεσαίωνα και την αναγέννηση μέχρι τον μεταρομαντισμό και την σύγχρονη μουσική. Πεδίο αναζήτησης είναι κυρίως η μουσική δωματίου, εξερευνά όμως και το οπερατικό ρεπερτόριο.
Έχει εμφανιστεί σε διάφορα φεστιβάλ όπως τα “Ιπποκράτεια” στην Κω και οι “Ημέρες Ρεθύμνου”, έχει δώσει ρεσιτάλ, είναι μέλος του trio “eclipsis”, του συνόλου “Naiades” και του baroque ensemble “Ortensia” κι έχει συνεργαστεί με σύνολα όπως το “String Theory ensemble” αλλά και παλαιότερα με το φωνητικό σύνολο Αναγεννησιακής Μουσικής “Φραγκίσκος Λεονταρίτης” και την χορωδία Μολπή.
Παραδίδει μαθήματα τραγουδιού εστιάζοντας στην ισορροπία και σύνδεση σώματος & αναπνοής που οδηγεί στην φωνητική απελευθέρωση, μέσω ασκήσεων yoga αλλά και άλλων διαδεδομένων μεθόδων ανάπτυξης της σωματικής επίγνωσης και νοημοσύνης.
Την περίοδο 2014 – 2015 συνεργάστηκε με την θεατρική ομάδα “Κλεψύδρα”, μετέπειτα “Man’s Theatre”, έχοντας αναλάβει την φωνητική υποστήριξη και προετοιμασία των ηθοποιών για το έργο του Αριστοφάνη, Νεφέλες, αλλά και την εκμάθηση βρετανικής προφοράς για την αγγλόφωνη παράσταση
της Αντιγόνης του Σοφοκλή, που ανέβηκε τον Ιούλιο 2015.

ojedaFabiola Ojeda
H Χιλιανή τσελίστα Fabiola Ojeda είναι απόφοιτος της Ανωτάτης Μουσικής Ακαδημίας του Münster της Γερμανίας με καθηγητή τον Matias de Oliveira Pinto, του οποίου έχει διατελέσει και βοηθός στο “Julius Stern Institut” του Βερολίνου και την Μουσική Ακαδημία του Münster.
Σπούδασε επίσης με τον καθηγητή Marcio Carneiro στην Ανώτατη Μουσική Ακαδημία του Detmold, και την Martha Gerschefski στο Georgia State University των Η.Π.Α , με την οποία και συνεργάστηκε στο Studio της στην Ατλάντα. Παράλληλα παρακολούθησε masterclasses με τους: Anatoly Krastev, Jaap ter Linden, Collin Carr, Maria Kliegel και Antonio Meneses. Ως φοιτήτρια ήταν μέλος της Ορχήστρας Νέων της Γερμανίας.
Κατείχε μόνιμη θέση διδάσκοντος στη Σχολή Καλών Τεχνών και Μουσικής του Bielefeld της Γερμανίας. Έχει εργαστεί στην Columbus Symphony Orchestra και το Atlanta Ballet στην Γεωργία των Η.Π.Α. Eπίσης έχει συμπράξει με την Συμφωνική του Münster, την Ορχήστρα Δωματίου του Detmold, με το σύνολο σύγχρονης μουσικής “Ensemble Hoer Sinn;” και με το σύνολο μπαρόκ “Gruppo Vitalino” στην Γερμανία.
Έχει τιμηθεί με το 1ο Βραβείο στον Διαγωνισμό Cello Society Atlanta (1998) και το Βραβείο και την Υποτροφία “Yehudi Menuhin Live Music Now” στη Γερμανία.
Στην Ελλάδα συνεργάστηκε με την Καμεράτα σε συναυλίες και ηχογραφήσεις, καθώς και με τον συνθέτη Νίκο Μαμαγκάκη.‘Hταν μέλος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ως πρώτο τσέλο στην Παιδική Σκηνή. Διδάσκει στο “ Συγχρονο Ωδειο ‘’ Παγκρατίου, και στο Hellenic American University.

ktonaΚατερίνα Κτώνα
Η Κατερίνα Κτώνα πήρε δίπλωμα πιάνου και Α’ βραβείο παμψηφεί από το Ωδείο Αθηνών στην τάξη της Μαρίκας Παπαιωάννου. Με γερμανική υποτροφία συνέχισε τις σπουδές της στο Μόναχο στην σχολή τσέμπαλου της Hedwig Bilgram, από την οποία αποφοίτησε με την υψηλότερη διάκριση. Στην συνέχεια πήρε μέρος στα διεθνή master classes τσέμπαλου στην Αμβέρσα με τον Kenneth Gilbert και στο Εδιμβούργο με τον Ton Koopman.
Από το 1977 άρχισε την καριέρα της στην Ελλάδα συμβάλλοντας στη διάδοση της μουσικής μπαρόκ.Έχει συνεργαστεί με τους Marcel St-Cyr, Roberto Fabricciani, Carlo Denti, Nicolas Kynaston,με τον οποίο παρουσίασε επανειλημμένα έργα για εκκλησιαστικό όργανο και τσέμπαλο. Είναι ιδρυτικό μελος του συνόλου μπαρόκ SINFONIA, το οποίο συνεργάζεται συχνά με τους σολίστες Nancy Argenta, Greta de Reyghere, Michael Chance και με τους μαέστρους Erich van Nevel και Paul Dombrecht.
Το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει επίσης και πρώτες εκτελέσεις στην Ελλάδα έργων συνθετών του 20ού αιώνα ( Nikolas Gorecki, Henry Cowell, Γιώργου Κουμεντάκη, Δίωνος Αρύβα , κ.λ.π).
Η Κατερίνα Κτώνα εμφανίζεται συχνά ως σολίστ με την ΚΑΜΕΡΑΤΑ (Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής),την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Έχει ηχογραφήσει επανειλημμένα για το Τρίτο πρόγραμμα της ελληνικής ραδιοφωνίας και έχει λάβει μέρος σε προγράμματα της ελληνικής τηλεόρασης (ρεσιτάλ, εκπαιδευτικές εκπομπές).
Διδάσκει τσέμπαλο στο ωδείο «Φίλιππος Νάκας».

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: